Om meg

Bildet mitt
I september 09 begynte Egil å jobbe for Schalke 04 i Tyskland og lille Emil August og jeg ble med. I november 2010 kom lille Ola Amandus til verden og jeg blogger litt om livet i vårt nye "hjemland" og ikke minst om våre to solstråler som vokser og utvikler seg hver dag. Jeg håper med dette at at familie og venner kan følge med til tross for avstanden:-) Torill

tirsdag 29. mars 2011

Fornuft eller kjærlighet????? Hva mener dere?

Vi har som dere sikkert husker vært på jakt etter kjøkken en stund. Det er ikke enkelt, men nå ser det ut som vi har funnet et som vi begge har falt pladask for. Både Egil og jeg er som regel ganske sikker på AKKURAT hva vi vil ha, men denne gangen klarer vi IKKE å bestemme oss..Det blir sikkert ikke første gangen når et helt hus skal pusses opp.. Så under kommer våre to alternativer og jeg vil veldig gjerne at dere legger igjen kommentarer...

Alternativ 1 er det vi begge er helt in love med. Jeg synes absolutt at denne ovnen kler kjøkkenet best. Men er den fullstendig ufornuftig for en familie med 2 små barn? Den inneholder 2 vanlig steikeplater, 4 gassplater og 1 japansk grillplate( denne får nok kokken Tor bruk for ja;-). Vi har ingen erfaring fra gass noen av oss, men det er kanskje bare en vanesak? Jeg vet at de fleste familier i Frankrike sverger til dette og de er jo kjent for sitt fantastiske cuisine!!!




Og herunder har dere et litt mere fornuftig valg, men jeg er litt i tvil om at dette kanskje blir litt mer random....Men det er absolutt lekkert dette også, så ,ja, her er det valgets kvaler...



Det sies at en skal bygge hus 3 ganger før en oppnår et resultat som en blir fornøyd med, men iom at vi har tenkt å holde oss til dette huset foreløpig tar jeg imot erfaringer med takk. Hva synes dere? Legg gjerne igjen en kommentar:-)

Klem fra GrubleTorill:-)

7 kommentarer:

  1. Veldig fint! Skjønner det er vanskelig å bestemme seg!

    SvarSlett
  2. kjærlighet - helt klart!!!!
    Det første bilde er RÅTT det andre er gjesp ZZZZ...

    Det er akkurat slike gadgets som skille kule hjelm fra hverandre... kjør på, gass er bra :)

    SvarSlett
  3. Fine begge to;)
    Lykke til med valget;)
    Kjøkkenet blir tøft/romantisk ut i fra hvordan du lager det til med tilbehør;)
    Det første alt var tøft, men også det andre....;))
    Kristine

    SvarSlett
  4. Gass er fabelaktig - jeg skal aldri ha annet!
    Love - helt sikkert :)
    Karoline

    SvarSlett
  5. Så spennende!
    Jeg ville helt klart gått for LOVE <3
    Gass= megastilig og praktisk. Det tar jo kortere tid, og tid trenger vi småbarnsforeldre! :)
    -og så er du jo halvt fransk, det er et godt argument!

    Det eneste jeg ser er at dere mister en del benkeplass. Hvor skal du bake??? hihi.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for fine innspill..Ser ut til at jeg går for love selv om ja, jeg mister benkeplass og fornuft...Biz

    SvarSlett
  7. heisann torill:-)

    gass sier jeg..vi kjøpte smeg ovn med 5 gassbluss og angrer ikke en dag..:-)den gjør hele kjøkkenet syns nå jeg da-
    lykke til med huset og velkommen hjem.
    fride

    SvarSlett

Søk i denne bloggen