Om meg

Bildet mitt
I september 09 begynte Egil å jobbe for Schalke 04 i Tyskland og lille Emil August og jeg ble med. I november 2010 kom lille Ola Amandus til verden og jeg blogger litt om livet i vårt nye "hjemland" og ikke minst om våre to solstråler som vokser og utvikler seg hver dag. Jeg håper med dette at at familie og venner kan følge med til tross for avstanden:-) Torill

mandag 8. mars 2010

Tysk barseltreff II





I dag har vi vært på barseltreff igjen. Det er kjempemoro for lille Emil August! I 2 timer leker bebisene sammen og etterpå er de helt utslitt. Som dere ser lærer de å dele på lekene. Det er helt utrolig men de vil alltid ha den ene og samme leken!
Filosofiene på disse kursene er at barn beveger seg mer frittuten klær. Av og til er de helt naken, men det synes ikke jeg er spesielt sjarmerende når de tisser og sikler etc... Der er bøtter og kluter overalt, men denne gangen hadde de body'ene på! Heldigvis!!
Tyske babyer/ mammaer er ganske lik norske, bare at jeg er den eneste som fortsatt ammer til tross for at alle er rundt 6-8 mnd. .. Jeg lærer litt og litt "mamma"tysk for de liker ikke så godt å snakke engelsk. Helt greit det. Når jeg først er her må jeg da prøve og lære språket, selv om det ikke blir like intensivt som det var i Frankrike. Men tysk er likere norsk så enkelte ord bare prøver jeg meg på og så fungerer det. Som f.eks hus/ haus, mus/maus;-)
T

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen